Curățarea injectoarelor folosind K2 Diesel Dictum
Unul dintre cele mai importante elemente ale motoarelor diesel moderne este sistemul de injecție directă de înaltă presiune a combustibilului Common Rail. Din această cauză, motoarele sunt atât de eficiente din punct de vedere energetic. Pe de altă parte, acestea sunt foarte problematice din cauza costurilor de remediere a unei defecțiuni a injectorului de combustibil care poate rupe banca. Există însă câteva modalități prin care poți prelungi viața injectoarelor. Una dintre ele este curățarea injectoarelor folosind remedii speciale. Aceasta este metoda foarte ieftină, simplă și eficientă.
Cum funcționează injectoarele în motoarele diesel?
Sistemul de alimentare cu combustibil, folosit în mașinile moderne în zilele noastre la motoarele diesel, este extrem de complicat și complex. Dieselul trebuie să meargă pe o distanță lungă înainte de a ajunge la cilindrul din mașină. În primul rând, pompa electrică se întâlnește cu combustibilul și ia motorina din rezervor, iar apoi, combustibilul este încălzit (în încălzitor), filtrat (în filtrul de combustibil) și apoi merge direct la motor.
După aceea, motorina merge direct la circuitul de combustibil de înaltă presiune. O pompă de înaltă presiune comprimă combustibilul până la valori ridicate (de ex. 185 MPa). Acest combustibil comprimat se duce direct la injectoarele Common Rail, care apoi trimit combustibilul, în doze rezonabile, către butelii.
În timpul procesului vechi, controlerul electronic, are grijă de întregul sistem, primind semnale de la ceilalți senzori. Acest sistem constă, de asemenea, din supape electromagnetice, iar răcitorul răcește orice combustibil neutilizat, care apoi revine în rezervor.
Injectoarele Common Rail sunt controlate electronic și sunt, de asemenea, extrem de precise. În timpul unui motor de funcționare, acestea sunt capabile să ofere opt doze de combustibil. Prețul ridicat și utilizarea tehnologiilor și materialelor moderne au prețul său. Injectoarele costă de la 375 la chiar 750 EUR pe bucată, în funcție de modelul mașinii. Nu vă mirați. În lume există doar patru producători. În prezent, se folosesc două tipuri de injectoare – electromagnetice și piezoelectrice (sau piezo).
Totul funcționează perfect până la punctul de uzură sau de rupere. Și atunci apar unele probleme.
Simptomele murdaririi injectoarelor Common Rail
Pe toată durata funcționării motorului, poluanții din combustibil apar și se instalează în interiorul injectorului. Mai ales între acul injectorului și duza cu mai multe găuri. Dacă șoferul nu schimbă filtrul de combustibil în timp util, acest proces accelerează semnificativ. Dacă șoferul reumple combustibilul necontrolat din așa-numita „piață neagră”, procesul de soluționare a murdăriei se accelerează și mai repede. Uneori este suficientă o realimentare a „combustibilului” de pe piața neagră.
Murdăria va face ca acul injectorului să se lupte să se deplaseze corect. Din această cauză, apar unele probleme. Pot exista probleme cu funcționarea corectă a injectorului și cu doza adecvată de combustibil pentru buteliile.
Injectorul începe să „înghețe”. Când se blochează în poziția deschisă, nu oferă suficient combustibil, dar se va revărsa. Când se blochează în poziția închisă, nu va injecta deloc combustibilul în cilindru.
Dacă murdăria nu este îndepărtată, injectorul se va bloca permanent. Fie în poziție deschisă, fie închisă.
Care sunt simptomele? Cum verificați injectoarele? Ce anume sa cauti?
• Rotații instabile (funcționare neuniformă a unității de antrenare) cauzate de întreruperi în alimentarea combustibilului în cilindru. Injectorul îngheață în poziție închisă.
• Probleme cu pornirea unui motor rece și cald.
• Blocarea motorului la ralanti.
• Un bliț neplăcut al luminii „motorului de verificare” de pe tabloul de bord sau altul, indicând o defecțiune.
Care este riscul de a vă murdări injectoarele?
În general, modul de operare al unei astfel de mașini este extrem de supărător. Dar acesta este doar începutul. Așa cum se întâmplă de obicei într-o mașină, o defecțiune nefixată provoacă alta.
Fumul negru, cauzat de așa-numitele injectoare de scurgere nu este doar o problemă estetică, determinând alți șoferi să compare mașina noastră cu o veche motorizare cu abur. Este, de asemenea, emiterea unui număr de substanțe otrăvitoare în aer și crearea unui smog otrăvitor. Dar nu numai asta.
Cantități uriașe de funingine, cauzate de prea mult combustibil, vor provoca blocarea accelerată a filtrului de particule diesel. Una dintre cele mai scumpe și cele mai grele componente ale dizelelor moderne.
Motorul pentru eficiența scăzută a motorului este înghețarea injectorului în poziția deschisă. Puteți observa acest lucru prin vibrații și zgomot mai puternice. Acest lucru este similar cu efectele incendiilor într-un motor pe benzină. Dar nu provoacă doar un confort de conducere mult mai mic. Vibrațiile mai puternice ale motorului determină o uzură accelerată a volanului cu masă dublă, o altă piesă scumpă a echipamentelor diesel moderne.
Scurgerea injectoarelor poate fi motivul lovirii combustiei, ceea ce poate duce la arderea unei găuri mari în piston și la alte avarii grave.
În consecință, injectoarele vor trebui reparate sau înlocuite cu altele noi. Repararea injectoarelor costă aproximativ 150 EUR pe unitate. Funcționează numai atunci când o face o companie profesionistă. La preț se adaugă și costul dezasamblării, asamblării și instalării injecțiilor. Și ce este mai rău – nu se pot repara toate injecțiile. De obicei, cu piezoelectric nu se poate face …
Schimbarea pentru noi? Cu siguranță. Dar la un preț foarte mare.
Se poate face ceva pentru a salva injectoarele la primele semne de deteriorare? Din fericire, poți.
O contaminare ocazională a injectoarelor se poate întâmpla oricui. Tot ce trebuie să faceți este să alimentați pur și simplu cu combustibil contaminat la garaj. Uneori se întâmplă pentru că nu este nimeni în zonă și pleci într-o călătorie lungă. Dar să revenim la cea mai importantă întrebare – vă puteți salva injecțiile într-un mod simplu și rapid? Absolut.
Aveți două soluții: puteți merge la un mecanic de specialitate sau puteți utiliza singuri un produs de curățat injector special.
Curățarea injecțiilor într-un garaj de specialitate costă câteva sute de euro. Acesta constă în conectarea sistemului de alimentare cu combustibil la o mașină specială și trecerea unui agent de curățare a lichidului prin sistem.
Și cum poți face asta singur, eficient și ieftin?
Curatator injector K2 Diesel Dictum
K2 Diesel Dictum este un mod ieftin și eficient de a elimina murdăria din injectoarele Common Rail. Soluția se dizolvă și îndepărtează impuritățile din întregul sistem de combustibil, nu numai din injectoare. De asemenea, curăță pompa de înaltă presiune și întregul model de injecție. Acest agent poate fi utilizat și la vehiculele VAG, care are un sistem de combustibil care utilizează pompe injectoare sau la modele mai vechi o pompă rotativă tradițională.
K2 Diesel Dictum este sigur pentru toate componentele sistemului de combustibil, inclusiv sistemul de recirculare a gazelor de eșapament și filtrul de particule diesel.
Utilizarea soluției permite refacerea la eficiența maximă a injectoarelor, elimină funcționarea neuniformă a motorului și fumatul excesiv.
Dacă injectoarele au fost contaminate, este de asemenea o idee bună să curățați filtrul de particule.
Cum curățați injectoarele folosind K2 Diesel Dictum?
Soluția poate fi utilizată în trei moduri:
• K2 Diesel Dictum poate fi turnat direct în rezervorul de combustibil. Asigurați-vă că acordați atenție proporțiilor corecte. Întregul container K2 Diesel Dictum este proiectat pentru 60-80l de motorină. Aplicarea produsului este foarte simplă. Deschideți capacul combustibilului și deșurubați capacul situat în partea superioară din centrul containerului.
• Produsul poate fi de asemenea turnat într-un filtru nou înainte de instalare. O mică pâlnie ar fi utilă pentru a nu vă vărsa substanța chimică. În primul rând, turnați agentul în filtru, apoi montați filtrul sub capotă, asigurându-vă că este bine fixat. În cele din urmă, conectăm conductele de combustibil la acesta. Puteți obține acest lucru în orice garaj.
• A treia metodă se realizează cel mai bine într-un garaj auto. Ea constă în conectarea sistemului de combustibil direct la recipientul produsului.
K2 Diesel Dictum ne poate salva de nevoia de a suporta costuri foarte mari la repararea sistemului de injecție.
De asemenea, merită să ne amintim că asigurarea unui tratament adecvat al sistemului Common Rail îl va proteja împotriva eșecului prematur. Pentru a face acest lucru, nu uitați să completați combustibilul la stațiile certificate, să înlocuiți filtrul de combustibil cât mai des posibil, precum și să aplicați K2 Diesel Dictum direct pe rezervor pentru a preveni deteriorarea. Cel puțin o dată pe an.
Merită să folosiți și alte produse, de exemplu pentru a preveni uzura prematură a componentelor mecanice ale motorului Militec-1.
Dacă doriți să vedeți cum puteți elimina eficient zgârieturile de pe vopseaua auto, citiți articolul: ,, Cum să eliminați zgârieturile din vopseaua auto ”.